keskiviikko 7. syyskuuta 2022

Putin kertoo vitsin

Kremlin satusetä Vladimir Putin piti hiljattain valtioneuvoston puhemiehistön laajennetun istunnon, jossa käsiteltiin "kansallisen matkailuteollisuuden kehitystä nykyoloissa", kertoo uutissivusto Gazeta.ru. Ravintola-alan koulutuksen puutteista höpistessään Putin päätti kertoa vitsin:

Olen itse törmännyt tähän, ööh, että mitenkä, tiedättekö miten olen törmännyt? Kun aloitin työt siellä, missä nyt työskentelen, minulta, tuota, teidän kolleeganne, ööh, Kremlissä työskentelevä, kysyy: "Mistä te pidätte?" Minä sanon, ööh, en tiedä... tuota... "Jotain eksoottista?" Ei eksoottista, jotain tavallista... "No ehkä grebeshki?" No, laita sitten grebeshki. Seuraavana päivänä tuo grebeshki, minä ööh... "Maistuuko?" Minä sanon: kyllä. "No luojan kiitos, sillä me teurastimme tosi paljon kanoja." Tajuatteko?... Grebeshki... 

Grebeshki tarkoittaa venäjäksi sekä "kampasimpukoita" että "kanan helttoja", täsmentää Venäjän uutiset. Koko istunto löytyy Kremlin sivuilta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti